Gemeente Wezembeek-Oppem
  • Terug naar startpagina
  • Print
  • Sitemap
  • Trefwoordenlijst
Share/Save/Bookmark

Taalkeuze bij contacten met de gemeentelijke administratie

De gemeente Wezembeek-Oppem is officieel een gemeente met taalfaciliteiten. U heeft de mogelijkheid om, naast het Nederlands, ook de Franse taal te gebruiken tijdens uw geschreven en gesproken contacten met de gemeentelijke administratie.

Sinds de omzendbrief van 16 december 1997 betreffende het taalgebruik in de gemeentebesturen van het Nederlandse taalgebied, eiste de Vlaamse gemeenschap de herhaling van deze vraag bij elk contact met de gemeentelijke administratie.

Ten gevolge van het arrest van de Raad van State van 20 juni 2014, heeft u nu de mogelijkheid uw taalvoorkeur voor de Franse taal te laten registreren en bijgevolg uw gemeentelijke documenten in het Frans te ontvangen voor een periode van 4 jaar, telkens te verlengen bij verval van deze periode.

Als u in de toekomst de Franse taal wenst te gebruiken tijdens uw contacten met onze gemeentelijke administratie, nodigen wij u uit om individueel een aanvraagformulier in te vullen - ook de minderjarigen.

U kan zelf kiezen hoe u het formulier wenst in te vullen:

Optie 1: het aanvraagformulier downloaden en afdrukken (één per persoon). U kan het ingevulde formulier scannen en mailen naar of per post opsturen naar de dienst Burgerzaken, Louis Marcelisstraat 134, 1970 Wezembeek-Oppem.

Optie 2: het aanvraagformulier online invullen en rechtstreeks indienen.

De administratie bezorgt u vervolgens een ontvangstbewijs dat u dient te bewaren.
Contact
Dienst Burgerzaken

Louis Marcelisstraat 134
1970 Wezembeek-Oppem


Diensthoofd burgerzaken

Karmen Middernacht
( 02  783 12 31
7 02  783 12 53



Openingstijden

Elke werkdag : 8u30 - 11u45
Donderdag ook open
van 17u30 tot 18u45
Wezembeek-Oppem 2009 Louis Marcelisstraat 134 - 1970 Wezembeek-Oppem - Tel: 02 783 12 11 - Fax: 02 731 06 72
design & development by e2e NV