COVID-19
Wist u dat veel van onze diensten ook beschikbaar zijn via digitale weg?
Stuur ons een mail met uw vraag of check even ons e-loket vooraleer u een afspraak maakt en u zich naar onze diensten begeeft. Ook op Mijn DOSSIER kan u online terecht om attesten gratis te downloaden of af te drukken.
Wilt u een nieuwe identiteitskaart aanvragen of afhalen? Hebt u een rijbewijs nodig? Hebt u vragen voor de diensten burgerzaken, vreemdelingenzaken of burgerlijke stand? Deze diensten werken voortaan enkel nog op afspraak. Kom langs wanneer het u het best past en voorkom lange wachtrijen.
Maak een afspraak
via e-mail, aan de onthaalbalie of telefonisch 02 783 12 11 tijdens de openingstijden.
Als u een afspraak hebt gemaakt:
- Kom langs op het afgesproken tijdstip. Kom op tijd: wie te laat komt, moet een nieuwe afspraak maken. Breng zo nodig uw gegevens of documenten voor de dienstverlening mee.
- Meld u aan aan de balie.
- Uw volgnummer verschijnt op de infoschermen als u aan de beurt bent.
- U wordt snel geholpen door de juiste persoon.
- Als u door omstandigheden uw afspraak niet kunt nakomen, dan kunt u die telefonisch annuleren of verplaatsen.
E-loket
Via het e-loket kunt u bepaalde attesten, premies en dergelijke van thuis uit aanvragen.
Een groot aantal kunt u aanvragen zonder kaartlezer. Voor sommigen moet u een kaartlezer hebben en uw elektronische identiteitskaart bij de hand houden.