Naar inhoud
Wezembeek-Oppem
  • nl
  • fr
  1. Home
  2. Bestuur
  3. Bestuursorganen
  4. Gemeenteraadscommissie
Menu
  • Contact & openingsuren
  • A tot Z
  • Sitemap
  • E-loket
  • Stratenplan
  • Bedrijvengids
  • Bestuur

    Adviesraden, politieke organen, beleidsdocumenten, vacatures, belastingen, subsidies, klachten ...

  • Leven en burger

    Bevolking, burgerlijke stand, vreemdelingendienst, verkiezingen, burenbemiddeling, nieuwe inwoner ...

  • Welzijn

    Onderwijs en opvang, OCMW, hulpdiensten en veiligheid, gezondheid ...

  • Economie

    Werken en ondernemen, reclame, taxivergunning ...

  • Vrije Tijd

    Bibliotheek, sport, gemeentelijke infrastructuren, cultuur, evenementen, jeugd, verenigingen ...

  • Wonen en omgeving

    Afval, openbare werken, huisvesting, woonkwaliteit, (ver)bouwen, mobiliteit en verkeer, premies en tegemoetkomingen ...

  • Subsidies en premies

Gemeenteraadscommissie

Agenda

Er zal in de maand mei uitzonderlijk geen gemeenteraadscommissie zijn.


"De gemeenteraad kan commissies oprichten die zijn samengesteld uit gemeenteraadsleden. De mandaten in iedere commissie worden door de gemeenteraad evenredig verdeeld over de fracties waaruit de gemeenteraad is samengesteld op basis van de voordrachten die worden ingediend door de fracties." (Decreet over het Lokaal Bestuur)

Het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad, zoals goedgekeurd in zitting van 20 januari 2025, voorziet in Wezembeek-Oppem de oprichting van 1 gemeenteraadscommissie. Deze commissie wordt samengesteld uit alle gemeenteraadsleden en wordt voorgezeten door gemeenteraadslid Jean-Pierre Butaye, aangewezen door de raad.

De functie van secretaris van een commissie wordt uitgeoefend door een of meer ambtenaren aangeduid door het college van burgemeester en schepenen op voorstel van de algemeen directeur.

Taken

De commissie heeft als taak een actief forum te zijn voor:

  • vragen van raadsleden;
  • het voorbereiden van de bespreking van belangrijke dossiers in de gemeenteraad;
  • het bespreken van informatieve onderwerpen waarvoor ambtenaren en/of externen kunnen worden uitgenodigd;
  • het verlenen van advies en het formuleren van voorstellen over de wijze waarop vorm wordt gegeven aan de inspraak van de bevolking;
  • het bespreken van petities en voorstellen van actie- en burgercomités.

De commissie kan deskundigen en belanghebbenden horen.

Ook de afstemming van het gemeentelijk beleid op het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden en verzelfstandige agentschappen van de gemeente wordt in deze commissie bewaakt.

De zittingen zijn in principe openbaar. Deze worden telkens bovenaan deze pagina aangekondigd, evenals de agenda, 10 dagen vóór de gemeenteraadszitting. De vergaderingen verlopen in het Nederlands en vinden plaats in de raadzaal van City Hall (Louis Marcelisstraat 140).

A - Z

  • Verzoekschrift
  • Voorstellen van burgers

Downloads

  • 20250120 Huishoudelijk reglement van de gemeenteraad 238,3 Kb pdf
  • 20250120 Deontologische code gemeenteraadsleden Wezembeek-Oppem inzake dienstverlening aan de bevolking 244,5 Kb pdf

Nieuws

  • Geen commissie in mei

Meer nieuws

Contacteer ons

Administratief Centrum City Hall
Adres
Louis Marcelisstraat 140 1970   Wezembeek-Oppem
T
02 783 12 11
E-mail
info@wezembeek-oppem.be
Ondernemingsnummer
0207.506.061
BTW nr.
BE 0207.506.061
Post doet u in de brievenbus, gelegen aan de trappen voor het administratief centrum City Hall.

Ook interessant

  • Openingsuren
  • E-loket
  • Vacatures
  • Activiteitenkalender

Social Media

  • Volg ons op Facebook
  • Volg ons op Linkedin
  • © 2025
  • privacy
  • cookiebeleid
  • sitemap
  • merkt u nog fouten?
  • lcp.nv 2025 ©
Naar top