Naar inhoud
Wezembeek-Oppem
  • nl
  • fr
  1. Home
  2. Bestuur
  3. Bestuursorganen
  4. Gemeenteraadscommissies
Menu
  • Contact & openingsuren
  • A tot Z
  • Sitemap
  • E-loket
  • Stratenplan
  • Bedrijvengids
  • Bestuur

    Adviesraden, politieke organen, beleidsdocumenten, vacatures, belastingen, subsidies, klachten ...

  • Leven en burger

    Bevolking, burgerlijke stand, vreemdelingendienst, verkiezingen, burenbemiddeling, nieuwe inwoner ...

  • Welzijn

    Onderwijs en opvang, OCMW, hulpdiensten en veiligheid, gezondheid ...

  • Economie

    Werken en ondernemen, reclame, taxivergunning ...

  • Vrije Tijd

    Bibliotheek, sport, gemeentelijke infrastructuren, cultuur, evenementen, jeugd, verenigingen ...

  • Wonen en omgeving

    Afval, openbare werken, huisvesting, woonkwaliteit, (ver)bouwen, mobiliteit en verkeer, premies en tegemoetkomingen ...

  • Subsidies en premies

    Premies en financiële tegemoetkomingen wonen, premies milieu en duurzaamheid, gemeentelijke subsidies vrije tijd en samenleven, sociale tegemoetkomingen, ...

Gemeenteraadscommissies

De gemeenteraad kan commissies oprichten die zijn samengesteld uit gemeenteraadsleden. De mandaten in iedere commissie worden door de gemeenteraad evenredig verdeeld over de fracties waaruit de gemeenteraad is samengesteld op basis van de voordrachten die worden ingediend door de fracties. 

Elke commissie wordt voorgezeten door een gemeenteraadslid, aangewezen door de gemeenteraad. De functie van secretaris van een commissie wordt uitgeoefend door een of meer ambtenaren aangeduid door het college van burgemeester en schepenen op voorstel van de algemeen directeur.

De commissies hebben als taak een actief forum te zijn voor:

  • vragen van raadsleden;
  • het voorbereiden van de bespreking van belangrijke dossiers in de gemeenteraad;
  • het bespreken van informatieve onderwerpen waarvoor ambtenaren en/of externen kunnen worden uitgenodigd;
  • het verlenen van advies en het formuleren van voorstellen over de wijze waarop vorm wordt gegeven aan de inspraak van de bevolking;
  • het bespreken van petities en voorstellen van actie- en burgercomités.

De commissies kunnen deskundigen en belanghebbenden horen.

Ook de afstemming van het gemeentelijk beleid op het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden en verzelfstandige agentschappen van de gemeenten wordt in deze commissies bewaakt.

De zittingen zijn in principe openbaar. Deze worden telkens aangekondigd op deze website, evenals de agenda.

Agenda

Dinsdag 21 maart 2023 om 18.00 uur: gemeenteraadscommissie grondgebiedzaken

Thema's

  • Commissie grondgebiedzaken, bevoegd voor patrimonium, publieke ruimte, omgeving
  • Commissie mens, bevoegd voor sociale zaken, vrije tijd, burgerzaken en onderwijs
  • Commissie ondersteuning, bevoegd voor financiën, materies van de ondersteunende diensten, communicatie, intergemeentelijke samenwerkingsverbanden en verzelfstandigde agentschappen

Contacteer ons

Administratief Centrum City Hall
Adres
Louis Marcelisstraat 140 1970   Wezembeek-Oppem
T
02 783 12 11
E-mail
info@wezembeek-oppem.be
Ondernemingsnummer
0207.506.061
BTW nr.
BE 0207.506.061
Post doet u in de brievenbus, gelegen aan de achterkant van het gebouw net voor de ingang van de ondergrondse parking.

Ook interessant

  • Openingsuren
  • E-loket
  • Vacatures
  • Activiteitenkalender

Social Media

  • Volg ons op Facebook
  • © 2023
  • privacy
  • cookiebeleid
  • sitemap
  • merkt u nog fouten?
  • lcp.nv 2023 ©
Naar top
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • E-mail