Gemeente Wezembeek-Oppem
  • Terug naar startpagina
  • Print
  • Sitemap
  • Trefwoordenlijst
Share/Save/Bookmark

Taalkeuze bij contacten met de gemeentelijke administratie

De gemeente Wezembeek-Oppem is officieel een gemeente met taalfaciliteiten. U beschikt dan ook over de mogelijkheid om, naast het Nederlands, de Franse taal te gebruiken tijdens uw geschreven en gesproken contacten met de gemeentelijke administratie.

Onze inwoners mogen hun taalvoorkeur voor de Franse taal schriftelijk bekendmaken en dienvolgens hun gemeentelijke documenten in het Frans ontvangen voor een duurtijd van 4 jaar, telkens te verlengen bij het verstrijken van deze periode.

Indien u zich hiervoor wenst te registreren moet u individueel een aanvraagformulier invullen (ook de minderjarigen).

Dit kan als volgt:

Optie 1: het aanvraagformulier online invullen en rechtstreeks indienen.

Optie 2: het aanvraagformulier downloaden en afdrukken (één per persoon). U kan het ingevulde formulier scannen en mailen naar of per post opsturen naar de dienst Burgerzaken, Louis Marcelisstraat 134, 1970 Wezembeek-Oppem (voor de post blijft dit adres ongewijzigd).

Optie 3: aanvraagformulier invullen op de dienst burgerzaken (nieuw adres: Witte-Dovenetellaan 3, 1970 Wezembeek-Oppem)

De administratie bezorgt u vervolgens een ontvangstbewijs dat u dient te bewaren. U ontvangt het bewijs automatisch, hetzij elektronisch, of via de post, afhankelijk van de manier waarop de aanvraag werd ingediend.

GEMEENTEHUIS WEZEMBEEK-OPPEM
Ondernemingsnummer 0207 506 061
Privacyverklaring
Louis Marcelisstraat 134 - 1970 Wezembeek-Oppem -T 02 783 12 11

design & development by e2e NV