Naar inhoud
Wezembeek-Oppem
  • nl
  • fr
  1. Home
  2. Bestuur
  3. Meldingen en klachten
  4. Klachten
Menu
  • Contact & openingsuren
  • A tot Z
  • Sitemap
  • E-loket
  • Stratenplan
  • Bedrijvengids
  • Bestuur

    Adviesraden, politieke organen, beleidsdocumenten, vacatures, belastingen, subsidies, klachten ...

  • Leven en burger

    Bevolking, burgerlijke stand, vreemdelingendienst, verkiezingen, burenbemiddeling, nieuwe inwoner ...

  • Welzijn

    Onderwijs en opvang, OCMW, hulpdiensten en veiligheid, gezondheid ...

  • Economie

    Werken en ondernemen, reclame, taxivergunning ...

  • Vrije Tijd

    Bibliotheek, sport, gemeentelijke infrastructuren, cultuur, evenementen, jeugd, verenigingen ...

  • Wonen en omgeving

    Afval, openbare werken, huisvesting, woonkwaliteit, (ver)bouwen, mobiliteit en verkeer, premies en tegemoetkomingen ...

  • Subsidies en premies

    Premies en financiële tegemoetkomingen wonen, premies milieu en duurzaamheid, gemeentelijke subsidies vrije tijd en samenleven, sociale tegemoetkomingen, ...

Klachten

Het gemeentebestuur streeft steeds naar de best mogelijke dienstverlening, klantvriendelijkheid, een vlotte afhandeling van aanvragen en dossiers. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent.

Bent u ontevreden over de dienstverlening, de wijze waarop u bent behandeld, de termijn waarbinnen iets werd afgeleverd, iets dat gewoonweg niet is uitgevoerd?

Dien een klacht in

Liever niet online?

Bezorg ons het klachtenformulier per brief (Louis Marcelisstraat 140, 1970 Wezembeek-Oppem) of per mail (klachten@wezembeek-oppem.be).

Wil u enkel iets melden?

Bijvoorbeeld een losse stoeptegel, zwerfvuil, verstopte riolering ... Dat kan via het meldingsformulier.

Reglement

Alle klachten over de ambtelijke organisatie en dienstverlening worden behandeld volgens het reglement ‘klachtenbehandeling' dat de gemeenteraad heeft goedgekeurd.
De klachtenprocedure is van toepassing op het gemeentebestuur (gemeentepersoneel en politieke mandatarissen). Ze is niet van toepassing op de lokale politie, het OCMW en andere overheden.

Welke klachten niet?

We behandelen niet alle klachten, bijvoorbeeld:

  • Anonieme klachten
  • Klachten over het algemeen beleid
  • Klachten die gebaseerd zijn op feiten van meer dan 1 jaar oud

Wat gebeurt er met uw klacht?

  • U krijgt binnen de 10 dagen een ontvangstmelding van de klachtencoördinator.
  • We gaan na of uw klacht ontvankelijk is en of we deze kunnen behandelen.
  • We onderzoeken de klacht samen met de betrokken dienst en zoeken naar een oplossing. 
  • We bezorgen u zo snel mogelijk een antwoord. Bij sommige klachten duurt het onderzoek wat langer, maar ten laatste 45 dagen na uw klacht krijgt u een antwoord.

Downloads

  • Reglement lokaal bestuur Wezembeek-Oppem inzake klachtenbehandeling 229,1 Kb pdf

Contacteer ons

Administratief Centrum City Hall
Adres
Louis Marcelisstraat 140 1970   Wezembeek-Oppem
T
02 783 12 11
E-mail
info@wezembeek-oppem.be
Ondernemingsnummer
0207.506.061
BTW nr.
BE 0207.506.061
Post doet u in de brievenbus, gelegen aan de achterkant van het gebouw net voor de ingang van de ondergrondse parking.

Ook interessant

  • Openingsuren
  • E-loket
  • Vacatures
  • Activiteitenkalender

Social Media

  • Volg ons op Facebook
  • © 2023
  • privacy
  • cookiebeleid
  • sitemap
  • merkt u nog fouten?
  • lcp.nv 2023 ©
Naar top