Het gemeentebestuur streeft steeds naar de best mogelijke dienstverlening, klantvriendelijkheid, een vlotte afhandeling van aanvragen en dossiers. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent.
Bent u ontevreden over de dienstverlening, de wijze waarop u bent behandeld, de termijn waarbinnen iets werd afgeleverd, iets dat gewoonweg niet is uitgevoerd?
Liever niet online?
Bezorg ons het klachtenformulier per brief (Louis Marcelisstraat 140, 1970 Wezembeek-Oppem) of per mail (klachten@wezembeek-oppem.be).
Wil u enkel iets melden?
Bijvoorbeeld een losse stoeptegel, zwerfvuil, verstopte riolering ... Dat kan via het meldingsformulier.
Reglement
Alle klachten over de ambtelijke organisatie en dienstverlening worden behandeld volgens het reglement ‘klachtenbehandeling' dat de gemeenteraad heeft goedgekeurd.
De klachtenprocedure is van toepassing op het gemeentebestuur (gemeentepersoneel en politieke mandatarissen). Ze is niet van toepassing op de lokale politie, het OCMW en andere overheden.
Welke klachten niet?
We behandelen niet alle klachten, bijvoorbeeld:
- Anonieme klachten
- Klachten over het algemeen beleid
- Klachten die gebaseerd zijn op feiten van meer dan 1 jaar oud
Wat gebeurt er met uw klacht?
- U krijgt binnen de 10 dagen een ontvangstmelding van de klachtencoördinator.
- We gaan na of uw klacht ontvankelijk is en of we deze kunnen behandelen.
- We onderzoeken de klacht samen met de betrokken dienst en zoeken naar een oplossing.
- We bezorgen u zo snel mogelijk een antwoord. Bij sommige klachten duurt het onderzoek wat langer, maar ten laatste 45 dagen na uw klacht krijgt u een antwoord.