Naar inhoud
Wezembeek-Oppem
  • nl
  • fr
  1. Home
  2. Economie
  3. Reclame
  4. Reclame - bezwaar
Menu
  • Contact & openingsuren
  • A tot Z
  • Sitemap
  • E-loket
  • Stratenplan
  • Bedrijvengids
  • Bestuur

    Adviesraden, politieke organen, beleidsdocumenten, vacatures, belastingen, subsidies, klachten ...

  • Leven en burger

    Bevolking, burgerlijke stand, vreemdelingendienst, verkiezingen, burenbemiddeling, nieuwe inwoner ...

  • Welzijn

    Onderwijs en opvang, OCMW, hulpdiensten en veiligheid, gezondheid ...

  • Economie

    Werken en ondernemen, reclame, taxivergunning ...

  • Vrije Tijd

    Bibliotheek, sport, gemeentelijke infrastructuren, cultuur, evenementen, jeugd, verenigingen ...

  • Wonen en omgeving

    Afval, openbare werken, huisvesting, woonkwaliteit, (ver)bouwen, mobiliteit en verkeer, premies en tegemoetkomingen ...

  • Subsidies en premies

    Premies en financiële tegemoetkomingen wonen, premies milieu en duurzaamheid, gemeentelijke subsidies vrije tijd en samenleven, sociale tegemoetkomingen, ...

Reclame - bezwaar

Bent u niet akkoord met het u gemeentelijk aanslagbiljet? U kan schriftelijk een gemotiveerd bezwaar indienen ter attentie van het college van burgemeester en schepenen.

U moet uw bezwaar tegen belastingaanslag indienen binnen een termijn van drie maanden, gerekend vanaf de derde werkdag volgend op de datum van verzending van het aanslagbiljet.

Wilt u gehoord worden? Dan moet u dit uitdrukkelijk vermelden in het bezwaarschrift. In dat geval wordt de datum van de hoorzitting u meegedeeld, evenals de tijdstippen waarop het dossier kan geraadpleegd worden.

Voorwaarden

Wat moet er vermeld worden in het bezwaarschrift?

  • de volledige identiteit en het adres van de belastingplichtige
  • de aard van de belasting, het dienstjaar en het kohierartikel (deze gegevens vindt u op het aanslagbiljet)
  • de motivatie van het bezwaar, eventueel met bewijsstukken
  • indien u gehoord wil worden, dan moet u dit uitdrukkelijk vragen in het bezwaarschrift
  • datum en handtekening

Procedure

De beslissing van het college van burgemeester en schepenen ontvang je per aangetekende brief. In deze aangetekende brief wordt de instantie vermeld waarbij je indien gewenst een beroep kan instellen, evenals de geldende termijn en vormen.

De termijn voor het indienen van dit beroep bedraagt drie maanden vanaf de kennisgeving van deze administratieve beslissing.

Tegen deze administratieve beslissing kan u bij verzoekschrift op tegenspraak, beroep instellen bij de Rechtbank van Eerste Aanleg te Brussel.

Wanneer het beroep niet binnen die termijn is ingediend, is de beslissing van het college van burgemeester en schepenen onherroepelijk.

Ook interessant

  • Belasting op reclamedrukwerk

Contacteer ons

Administratief Centrum City Hall
Adres
Louis Marcelisstraat 140 1970   Wezembeek-Oppem
T
02 783 12 11
E-mail
info@wezembeek-oppem.be
Ondernemingsnummer
0207.506.061
BTW nr.
BE 0207.506.061
Post doet u in de brievenbus, gelegen aan de achterkant van het gebouw net voor de ingang van de ondergrondse parking.

Ook interessant

  • Openingsuren
  • E-loket
  • Vacatures
  • Activiteitenkalender

Social Media

  • Volg ons op Facebook
  • © 2023
  • privacy
  • cookiebeleid
  • sitemap
  • merkt u nog fouten?
  • lcp.nv 2023 ©
Naar top